تکنیک های مختلف اعتماد سازی در جذب کاربران خریدار

اعتماد سازی از جمله مهمترین مواردی است که مدیران کسب و کار اهمیت ویژه‌ ای به این فرآیند میدهند و برای اینکه سود بیشتری از فروش کالای خود داشته باشند می بایست در ابتدا اعتماد مشتری نسبت به کالای مورد نظر را به دست آورند و سپس اقدام به فروش آن کالا کنند.

در این مقاله قصد داریم در رابطه با اعتماد سازی مشتریان در فرآیند کسب و کار دیجیتال به شما آموزش دهیم و

اینکه مدیران وب سایت های فروشگاهی چه فرآیندی را باید طی کنند تا کاربران نسبت به کالای مورد نظر آنها اعتماد کامل را به دست آورد و اقدام به خرید کالا از این وبسایتها کند.

تکنیکهای اعتماد سازی فروشگاههای آنلاین

در ادامه این مقاله با وردپرس نیت همراه باشید تا این چنین مواردی را به شما آموزش دهیم:

از بهترین کار هایی که میتوان در فرایند seo انجام داد اعتماد سازی است و باعث میشود تا ترافیک سایت بالا برود.

در کسب و کارهای سنتی و فیزیکی مشتریان اعتماد سازی را در برخورد مناسب فروشنده و احترام به خریدار می دانستند.

اما با وجود کسب و کارهای اینترنتی این اعتماد سازی کمی تغییر پیدا کرده و میبایست در فرآیند اعتمادسازی یکسری موارد مورد توجه قرار گیرد.

چرا که محیط فروشگاهی شما یک محیط واقعی و فیزیکی نیست و مشتری نیاز دارد که شما یک تضمین مناسب به او بدهید تا مطمئن باشد که خرید از وبسایت شما خطرناک نیست.

مشتری نیازمند تضمین است که در صورت پرداخت هزینه و انجام نشدن خدمت باید چه فرایندی را انجام دهد؟

یا در صورت خرید کالا و عدم پشتیبانی مناسب باید به چه مرجعی مراجعه کند؟

این موارد می توانند برای مشتری سوال شوند و ممکن است همین سوالات مشتری را از خرید از وبسایت شما منصرف کنند.

به همین منظور می توانید طبق فرآیند زیر عمل کنید تا فرایند اعتماد سازی وبسایت انجام شود.

یک ارتباط مداوم با کاربران در جهت اعتماد سازی داشته باشید

اولین مرحله در فرآیند اعتمادسازی این است که با مشتریان خود یک ارتباط مستمر داشته باشید و

در رابطه با کالاهایی که به آنها می فروشید پشتیبانی مناسبی را به آنها ارائه دهید تا اعتماد بیشتری نسبت به سایت شما داشته باشند و فرآیند خرید را به صورت مداوم انجام دهند.

به این صورت شما به سود زیادی در رابطه با فروش کالا از طریق وب سایت خود می رسید.

 راه کارهایی که میتوانید از طریق آنها با کاربران خود در ارتباط باشید

1: در صورتی که در پست ها یا اقلام فروشگاه ای که دارید کاربرانتان نظری می گذارند باید به آن نظرها پاسخ دهید و به صورت صمیمانه با آنها در ارتباط باشید تا اعتماد سازی برقرار شود.

فرایند پاسخ به نظر برای کاربران بسیار اهمیت دارد و آن ها به این فکر می افتند که مدیر سایت با آنها احترام میگذارد و نظر کاربران برای مدیر سایت اهمیت دارد.

همین امر باعث می‌شود که کاربر به سایت شما وفادار شود و در صورت تمایل از وبسایت شما خرید انجام می دهد.

2: روش دیگری که می توانید کاربران را به سایت خود وفادار کنید و با آنها ارتباط مستمری داشته باشید این است که از آنها درخواست کنید تا در نظر سنجی ها شرکت کنند.

به عنوان مثال می توانید از آنها بخواهید که در رابطه با محصولات مختلف که در سایت وجود دارد نظر خودشان را بدهند.

همین امر منجر می‌شود که آنها به این فکر بیافتند که نظرشان برای مدیر سایت اهمیت دارد و

مدیر سایت برای آن نظر آنها اهمیت قائل می‌شود که به ارتباط مستمری به کاربر و مدیر سایت در نتیجه خرید محصولات سایت ختم می شود.

امنیت اطلاعات کاربران در زمان خرید کالا

این فرایند در وبسایت وردپرسی تکنیکهای زیادی دارد که در ادامه به انها اشاره میکنیم.

زمانی که کاربر از وبسایت شما اقدام به خرید می کند مهمترین دغدغه ای که دارد این است که اطلاعات او به سرقت برده نشود.

همین امر می تواند در اعتماد سازی مشتریان بسیار اثر بخش باشد.

به همین منظور شما می بایست از درگاه‌های پرداخت آنلاین معتبر برای این منظور استفاده کنید و

تمام موارد ایمنی برای کاربران را اتخاذ کنید تا کاربرانی که تمایل به خرید از وبسایت شما را دارند نگران سرقت اطلاعات شخصی خود نباشد.

استفاده از پروتکل https می‌تواند مهمترین عامل در اعتماد سازی بین مدیر سایت و مشتری باشد.

اکثر کلاهبرداری های اینترنتی به خاطر این است که کاربران به پروتکل مربوط به دقت نمیکنند و کارشناسان نیز در این زمینه اطلاع‌ رسانی زیادی کرده‌ اند.

در صورتی که شما از این پروتکل بهره‌ مند نباشید کاربران به سایت شما اعتماد نمیکنند و فرآیند خرید به اتمام نمیرسد.

پس حتماً زمان تاسیس فروشگاه اینترنتی خود پروتکل https را فعال کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

امتیاز این مقاله

امتیاز ما

به چه موضوعی علاقه مندید؟

اشتراک گذاری مقاله

درحال انتقال...