برای اینکه اعتماد مشتری را نسبت به یک سایت افزایش دهید میبایست یک سری نکات را مهم را رعایت کنید که با مطالعه ی این مقاله با تمامی مواردی که در این زمینه نیاز دارید آشنا میشوید.

پس تا انتها همراه ما بمانید.

دریافت نماد الکترونیک برای خرید آنلاین و افزایش اعتماد مشتری

زمانی که قصد تاسیس فروشگاه اینترنتی دارید مشتریان به نمادهایی که در سایت خود قرار میدهید توجه می کنند.

به دلیل اینکه نمادها نشان دهنده معتبر بودن سایت شما هستند.

به عنوان مثال نماد الکترونیک و یا نماد ساماندهی که نشان دهنده اعتبار سایت های فروشگاهی هستند از جمله مهمترین نمادهای هستند که هر وب سایت فروشگاهی می بایست اقدام به تهیه آن‌ ها کند.

پس زمانی که قصد تاسیس فروشگاه اینترنتی داشتید حتماً نماد الکترونیک را برای وب سایت خود تهیه کنید.

البته باید بگویم که درگاه‌های پرداخت مجازی نیز در این زمینه استفاده می شود.

به عنوان مثال درگاه پرداخت زرین پال یکی از درگاه های معتبر در زمینه خدمات وبسایت فروشگاهی می باشد.

زمانی که شما اقدام به تهیه درگاه پرداخت زرین پال می کنید می بایست نماد زرین پال را که نشان دهنده معتبر بودن شما است در وب سایت خود قرار دهید تا مشتریان نسبت به خرید خود اطمینان داشته باشند.

زمانی که هر کدام از این نمادها در وبسایت شما به کار رفته باشد مشتری و پس از اینکه بر روی نماد مربوطه کلیک کنند تمامی مشخصات شما دیده می‌شود و همین امر در افزایش اعتماد کاربران وب سایت بسیار اثربخش می باشد و مشتری با خیالی آسوده اقدام به خرید می کند و اطمینان دارد که در صورت بروز هرگونه مشکلی مشتری میتوانید برای حق خود اقدام قانونی انجام دهد.

لوگوی تجاری در جلب اعتماد مشتریان

مورد دیگری که می‌توان از آن برای اعتماد سازی کسب و کار آنلاین استفاده کرد داشتن لوگو و نماد تجاری می باشد.

در این مورد شما می توانید مشتریان خود را به یکدیگر معرفی کنید تا از یکدیگر در رابطه با محصولاتی که خریده اند نظرخواهی کنند و همین امر باعث اعتماد سازی مشتریان می شود و باعث می شود که مشتریان نسبت به کسب و کار آنلاین شما وفادار باشند.

این فرایند را می‌توانید به صورت یک صفحه گفتگوی آنلاین تبدیل کنید و مشتری ها با یک تالار گفتگو می توانند در رابطه و محصولات شما تبادل نظر کنند و همین امر باعث می شود تا اعتماد سازی نسبت به کسب و کار آنلاین شما بیشتر از قبل شود.

این فرایند می تواند ریسک پذیری مشتری ها را به شدت کاهش دهد چرا که مشتری ها در رابطه با محصولی که خرید می کنند اطلاعات کاملی دارند و نسبت به آن از مشتری های دیگر تحقیق کردند.

راه دیگری که می تواند میزان ریسک پذیری مشتری ها را کاهش دهید اینست که به مشتری اطمینان دهید در صورت عدم رضایت از محصول خریداری شده  محصول بازگشت داده می‌شود و هزینه هم برگشت داده میشود.

این کار باعث می شود که مشتری با اطمینان بیشتری اقدام به خرید از وب سایت شما کمک کند.

ایمیل مارکتینگ

روش دیگری که می توان مشتری های یک وبسایت را وفادار جلوه داد و البته فرآیند اعتماد سازی را به بهترین نوع خودش انجام داد ایمیل مارکتینگ می باشد.

ایمیل مارکتینگ به گمان خیلی از افراد دیگر منسوخ شده است و قابل استفاده در تبلیغات نمیباشد.

ولی باید بگویم که ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های جدید و دارای استراتژی های خاص خود می باشد و می تواند بهترین فرآیند کسب و کار آنلاین را برای مدیران وبسایت برقرار کند که البته باید بگویم در صورتی که این تبلیغاتی ایمیل مارکتینگ به صورت هدفمند انجام شود میتواند مشتری های وفادار زیادی را به یک وب سایت معرفی کند که همه آنها از وب سایت فروشگاهی خرید می کنند.

نکته ای که در رابطه با ایمیل مارکتینگ باید به آن توجه کنید این است که ایمیل هایی که برای مشتریان خود ارسال می کنید نباید آزاردهنده باشند تا آنها ایمیلی که ارسال می کنید را حذف نکنند.

برای این منظور شما می بایست ایمیل هایی را برای مشتریان ارسال کنید که متناسب با فرآیند خریدشان می باشد.

یعنی اگر کسی لوازم آرایشی از وبسایت شما خرید کرد شما می بایست تبلیغاتی و ایمیل هایی را در اختیار او قرار دهید که متناسب با خرید او باشد و البته این ایمیل ها نباید هر روزه ارسال شوند.

شما باید یک زمانبندی مشخص برای ارسال ایمیل ها در نظر بگیرید تا کاربر از ایمیلی که از وبسایت شما دریافت می کند کلافه نشود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]